torsdag, maj 31, 2007

Hennes rampljus.

Å herre min skapare vilken jävla katastrofal avslutningslektion jag hade med fyrorna idag. För att göra en lång historia kort:
Orden "sug kuk" skrevs med stora bokstäver i en bok av en elev till en annan i klassen. Storbråk utbröt varvid jag ville konfiskera denna bok från eleven som skrivit orden. Detta fick jag inte göra och vilda protester var ett faktum. Så även förnekandet av de skrivna orden. Det hela slutade med att eleven som skrivit "sug kuk" och vars bok jag skulle beslagta rusade ut ur klassrummet och helt enkelt gick hem. Ibland undrar man verkligen en miljon gånger om man valt rätt yrke. Men nu är det iofs inte klasslärare jag tänker fortsätta vara utan lärare i ämnena idrott och hälsa samt hem- och konsumentkunskap. Visselpipan kommer vara min bästa vän - ever!

Komunicerade lite med Nettan på msn idag och kvinnan beordrade mig att ta ett exemplar av tidningen QX i butiken Lustgården (som ligger en hel trappa ner). Det var tydligen någon från Mora med i den. Så, sagt och gjort. Hämtade ett exemplar efter lite inflyttningspresentshopping på stan och satte mig i soffan hemma och började bläddra och läsa... Och vips! Där! På nästan en hel sida, ser jag henne. Kvinnan från Mora! Ingen mindre än Anette Kock. Well done!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch stackare :/ Har du frisknat till nått än? *hoppas*

Nu i helgen blir det en snabbis till sthlm, sen kryssning till Tallin :) Typiskt att jag åker iväg när du är hem till mora juh :P Så du får planera in en tripp hit sen nån helg så får vi dra ihop en massa bus ;) *puss puss*