tisdag, maj 08, 2007

Hans telefonsamtal.

Igår morse när jag fortfarande låg och sov ringde det på hemtelefonen. Jag vaknade till lite sådär lagom mycket och hörde när Chris svarade. Låt mig återberätta samtalet:

Den som ringer (försäljare): - Hej, jag heter si och så och jag söker Sandra.
Chris: - Ja, men hon ligger och sover.
Försäljaren: - Jaha, men då ringer jag lite senare.

Chris: - Nej det behöver du inte!
Försäljaren: - Jo för jag vill prata med Sandra.
Chris: - Du behöver inte ringa tillbaka. För du vill väl bara sälja nått, eller hur?
Försäljaren: - Det tänker jag ta med Sandra.
Chirs: - Var ringer du i från?
Försäljaren: - Det vill jag inte tala med dig om.
Chris: - Men du kan väl tala om var du ringer i från?
Försäljaren: - Nej det tänker jag ta med Sandra.
Chris (nu måttligt road över den irriterande försäljaren): - Men du måste väl för fan kunna tala om var du ringer i från?!
Försäljaren: - Nej det måste jag inte. Det vill jag ta med Sandra.
Chris: - Men tala om var du ringer i från!!!
Försäljaren: (tystnad)

Klick!

Finns det någon som gillar telefonförsäljare? Jag hatar telefonförsäljare!

Idag har jag varit mycket huslig. Jag har städat och rensat bland papper lite här och där i alla vrår. De nya tidskriftsamlarna invigdes och det blev fantastiskt. Det är himla skönt att slänga massa onödigt skräp som bokstavligt talat bara ligger och samlar damm. Nästa projekt blir att rensa lådorna i skrivbordet och att köpa hyllplan att sätt upp ovanför skrivbordet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..fan vad klockrent! Vilken puckad försäljare...!! Han lär nog inte ringa igen..=) Jag har "nixat" mig..himla skönt faktiskt! Puss!