söndag, maj 06, 2007

Min vecka nr 18.

Den här veckan har varit lite förvirrande. När jag trodde att det var måndag visade det sig att det tydligen var onsdag. Jag hängde inte riktigt med i svängarna då det var röda dagar och en och annan valborg som låg och lurade. Nåja, nu är det söndag och jag har kommit ikapp med verkligheten.

Östen och Johan kom förbi på tisdagen och vi hade lite samkväm i soffan och slötittade på Roomservice. Riktigt bra killar alltså! Både Östen, Johan, Johnny och Mattias (o Chris såklart). Chris drog till gym och vi andra drog iväg för att leta reda på en bit mat. Vi hamnade slutligen på Jalla då det visat sig att rätt många ställen hade bestämt sig för att inte hålla öppet och mätta våra magar. Efter kramkalas och mätta magar skiljdes våra vägar åt.


Onsdagen var ett faktum, likaså deklarationen. Den klassiska deklarationsångesten låg på topp och hade så gjort sedan det fasansfulla blå plastbrevet visat sig i brevlådan. Efter lite beklagan inför Karin talade hon om för mig att deklarationen skulle vara över på ett nafs och att man alltid kunde fira med en glass efteråt. Vilka krafter jag fick! Deklarera, deklarera, lite siffror här och lite siffror där och vips var det klart! Glada i hågen tog jag och Chris en promenad till Skatteverket precis som resten av Uppsalas befolkning. Nu är det bara att hoppas på lite klirr i kassan till midsommar. Efteråt gick vi och handlade men JAG GLÖMDE GLASSEN!

På torsdagen tog jag igen den glömda glassen från gårdagen BIG TIME genom att slå på stort och göra marängsviss. Mums.

Fredag. En klassisk fredag. Det vill säga fredagsmys (finns kanske det ordet numera i en ordbok månne?)! God mat och mys i soffan. Lite TV lite film och vips så somnade jag. Jag somnar kanske en film av hundra. Max. Antingen är jag trött och bakis eller så är filmen dålig. Den här gången var det inte anledning nr ett.

Lördagen strosade vi runt på stan. Våran f.d. duschkorg hade tidigare under veckan givit mig ett kort men intensivt kontrollerat utbrott efter att ha ramlat i golvet för tusentreonde gången varvid en ny införskaffades. Chris shoppa t-shirt och jag en foundation. Provade skor fort fort. Butiken stängde, inga skor. ICA nästa stopp och ostbricka (vuxenpoäng?) med tillbehör skulle karln ha. Jag och ostbricka går inte hand i hand så en godispåse fick bli min kompis för kvällen. Kvällens film blev Djävulen bär Prada och halv ett på natten upptäckte Chris att han minsan hade ett paket köttfärs i kylen som var tvunget att tillagas och ett storkok sattes igång...


Söndag. Fint väder och varmt. Telefon. Promenad. Bestämde vilka filmer som ska visas på biografen på Gotland i sommar. Bakade morotskaka. Happy feet. Ja gudars vad skönt det är med slappa söndag. Nu gäller det att ladda gärnet under veckan ty schlagerfesten är ett faktum!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm..tusentreonde?? Jag trodde jag va bättre på matte än så..känner inte till den talet??=P