söndag, maj 13, 2007

Min bitterhet del 2.

Jaha det där gick ju inge vidare. 18:e plats för Sverige och en lesbisk kampsång som segrare. Lesbisk kampsång i all ära men låten var, enligt mig, inte mycket att ha. I och för sig bra att Ukraina inte tog hem segern eftersom jag sagt att jag skulle hoppas ut genom fönstret om de skulle göra det. Om det fanns tveksamheter över om jag var bitter eller inte tidigare så är det numera ingen tvekan över att ja, jag är bitter. Och jag tänkter vara bitter i säkert flera dagar men det går nog över när jag lyssnat på Islands bidrag tusentvå gånger. Att lyssnadet på den låten tidigare gjorde mig bitter för att den inte gått vidare är sedan länge glömt.
För övrigt tippade jag och Chris att Storbritannien och Irland skulle komma sist och det stämde fint. Nästa år kanske man ska satsa en liten obetydlig summa på ett bidrag. Troligtvis ett östeuropeiskt land i topp i alla fall och redan nu tror jag Irland kommer sist.

Lyssna och njut mina vänner!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag är bedrövad över resultatet. Serbien var usla liksom de flesta östländer. Jag hade mycket hellre sett Island och Danmark i final även om Urkaina fyllde visserligen trans-kvoten väl men Danmarks låt var bättre! Och vad hände med The Ark som ju var fantastiska?! Skandal!

Här står jag sa...

Ja...Sverige har nog aldrig haft en så pass stor kollektiv baksmälla som idag...och ingen kommer ihåg vad som hände. I ena stunden är alla jätteglada och stämingen är på topp efter the Arks och restens framförande, och kl 12 mår alla pissdåligt och vill bara glömma bort skiten! Jag är ju glad över Serbiens vinst, men resten av resultatet var skit.

MEN jag är glad att du inte behövde hoppa ut genom fönstret, även om det verkade så ett tag. Och lite motvilligt medrykt blev jag av den igår (ve och fasa!)

Nä, dags att ta nya tag för svenska uttagningen börjar väl typ nästa vecka?

Här står jag sa...

Tack för länken, jag länkar tillbaka!

Får verkligen hoppas att det finns mer än schlager att snacka om här i världen, annars vore det katastrof.... sååååå vad tycker du om vädret vi haft på sistonde? haha! Nä, skämt och sido, vi kommer säkert inte ha något problem att komma på saker att prata om :)

Anonym sa...

Haha..tur jag inte kollade så mycket på schlagern! Vilken är islands låt? Har verkligen ingen koll! Vad heter den och vem sjunger den? Puss gummsan min!

Anonym sa...

Ahh..nu vaknade min dator med så jag kunde lyssna på länken..=)