lördag, maj 12, 2007

Min bitterhet del 1.

Ja, jag får skylla mig själv när jag lyssnar på Islands bidrag till Eurovisions Song Contest hela tiden. Jag blir bara mer och mer bitter över att den inte gick vidare till finalen ju fler gånger jag lyssnar på den. Invationen från öst har inte heller den gjort mig glad utan snarare ännu mer bitter. Tävlingen man årligen såg fram emot (i minst 11½ månad) känns inte längre lika rolig. 16 bidrag av 24 kommer från öst och minst 10 av de är total katastrof!!!

Nä ja' ä inte bitter, eller?

1 kommentar:

Här står jag sa...

Jamen, då har vi inte så skilda tankar angående vad som kommer ske ikväll..får se hur långt patriotismen i öst tar deras bidrag (konstigt hur nordisk patriotism verkar helt ok...men balkisk...nä ve och fasa ;))

Vi skiljer oss bara på vad vi tycker om Serbien, vilket jag kan förstå eftersom jag inte heller fattar koreografin...less is more, det är sant, men nothing is faktiskt nothing ibland, vilket de inte fattat :). Men låten är fortfarande vacker i mina öron.

Nä, Nu får jag dra på mig Sverigetröjan och bli lite patriotisk iaf och har jag tur så finns nästan alla länder representerade genom studenter där jag ska gå och se finalen och det höjer stämningen i kvadrat. (Btw, tror faktiskt jag härmar dig och betygsätter framförandet, jag med haha)

Ha en go ESC kväll!!