fredag, maj 11, 2007

Våran TV-kväll.

21:00. Papper och penna - listan nedplitad och klar, bara poängen fattades. Jag var oerhört laddad! Chris kanske något svalare, inte lika entusiastisk till spektaklet som skulle pågå i 2½ timme. Efter att ha sett Inför Eurovision Song Contest hade jag någorlunda koll på startfältet i semifinalen. Här likaså, Chris kanske något mindre insatt.
Showen drog igång med... Bulgarien. Vilken totalkatastrof!!! En varsinn nolla plitades ner i protokollet. Bidrag två blev Israel och ytterligare två nollor delades ut. Snacka om usel start. Vitryssland och Island ordnade upp galejet en kort men intensiv stund och efter Nederländerna och Danmarks bidrag hände inte mycket positivt i tävlingen.
Summa summarum:
Chris ångrar bittert den fyra han satt på Danmark och vill ändra den till en nolla. Jag menar dock att reglerna säger att "satt är satt". Hade inte denna regel funnits hade vi båda gett Ungern högre poäng. Chris hävdar att Sloveniens bidrag troligtvis är det sämsta bidrag han hört någonsin medan jag tycker låten är helt ok och att den eventuellt kan skrälla. Vilket jag även tror att Lettlands låt kan göra. Hur det går får vi se, för båda gick vidare. Stor besvikelse (från mig) att inte Island och Danmark gick vidare och vi önskar båda att Nederländerna fanns med i finalfältet. Ruggigt läskigt att Bulgarien, Georgien och Serbien gick vidare. Skandal om någon av de skulle gå och vinna hela alltet. Vitryssland blir farligt. Det är knappt man klarar av att vänta till lördag. Det ska bli så jävla spännande!!!

Vilka tycker du ska vinna?

2 kommentarer:

Här står jag sa...

Min kompis kärade ner sig i sångaren....och jag försökte förklara att han hade en gammaldags "robin hood"-frisyr som 70+ personer har när de är tunnhåriga på ena delen av hårfästet och kammar över hår från andra håll för att dölja det (a lá Donald Trump). Hon vidhöll trots detta att det är en av de bästa låtarna och att sångaren är sexig !!!

Av någon konstig anledning gillar jag Slovenien och Lettland. men jag har nog en gen fel någonstans :)

Förresten, vad var maxpoäng på er betygsskala? För det var ju verlkligen snålt med utdelade poäng, måååånga nollor och ettor.

Här står jag sa...

Ja, låt oss hoppas att det blir hög kvalité imorgon och fler poäng!

Fast jag hade nog lagt en tjock och stor madrass utanför ditt fönster innan finalen, för Ukraina kommer hamna bland top 10, och du vill nog kunna landa mjukt efter den eventuellt tunga chocken om de vinner !

Mina topp 5 är

1. Serbien (Otroligt bra)
2. Vitryssland (Ush vad obehagligt bra den är men rysk dialekt ger mig ickeönskvärda rysningar)
3. Ryssland (bra, en riktig tatu effekt är att vänta)
4. Lettland (så dåligt att det är grymt)
5. Finland (Stor personlig favvo) eller Ukraina (varför är den såå catchy? Den är ju så dålig!)

Jag är nog den enda svensk som inte tror på the Ark...men jag kan inte motivera varför...hmmm. tror de kommer på 6-8e plats dock.