onsdag, maj 02, 2007

Min vecka nr 17 och lite till.

Veckan som gått har varit rätt lugn och skön. Många böcker har blivit lästa och en hel del filmer har setts. Älskar att se på film! Idag såg vi Flushed Away och under veckan som gått har vi sett bl.a. Blood Diamond, Boog and Elliot, Déjà vu och The Departed. Måste väl säga att det är jag som stort fan av animerade filmer. Happy feet står på tur härnäst.

Ja sen var det valborg igår då. Jag och Chris hoppade forsrännet i år och gav oss ut på lite lull-lull-färd i staden. Visserligen soligt och härligt men ack så blåsigt och kallt. Efter lite, eller snarare en hel del, lull-lull lite här o där var det dax att värma de små lurviga varvid en fika blev given. Kön på café Linné var inte nådig och det fanns givetvis ingenstans att sitta varvid fika köptes med hem. Rätt soft att bo 50 meter därifrån. Mätta och belåtna tog vi en valborgspaus i soffan och inväntade kvällens fest genom att vila ögonen på en film.

Grillfest blev bara fest och vi åt därför hemma innan vi drog iväg på galej. Med klirrpåsen i högsta hugg gav vi oss iväg för att stråla samman med Östen och Johan i en klassisk korridorsfest men minst en miljon personer på plats. Östen hade rätt då han messade och sa att ALLA var där. Kameran blev lämnad hemma så jag kan tyvärr inte bjuda på några roliga bilder vilket är himla synd. Låt mig ge ett exempel:
Vid hemgång var Chris och Östen i behov av att "lufta pillen". Jag blev beordrad att hålla vakt medan killarna tog skydd bakom varsin container. Min uppgift var att låta som en kakadua, Ka-ka-kaw, utifall att någon kom. Efter ett tag såg jag en Securitasvakt på gården ca 10 meter från killarna och börjar skräna som värsta kakaduan och peka och väsa "bakom er, bakom er". Östen fattade galoppen och såg vakten och drog snabbt som attan upp brallan och sprang därifrån medan Chris trodde jag skojade och stod kvar och hojtade och hade sig. Till slut drog han iaf upp kallingarna och kom springandes med byxorna nerhasade till fötterna och ropade "det finns ingen tid, det finns ingen tid, rädda sig den som kan!!!". Vi blev alla tre ståendes skrattandes dubbelvika på trottoaren, Chris fortfarande med brallorna nere, ända tills en förbipasserande man stannade bredvid oss och tappade hakan. Jag fick ur mig ett "det är bara att passera, här finns inget att se" och beordrade brallan upp för Chris.
Det hade blivit fina bilder just den sekvensen av kvällen vill jag lova. Men jag bjuder på lite valborgsbilder från Uppsala ändå. Hoppas ni alla har haft en trevlig valborg.

Ett av bidragen till årets forsränning, fullproppad Carolinabacke vid mösspåtagningen samt dagen efter i Ekonomikumparken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..du får säga åt karl din å hålla byxorna uppe!=) Var blir det midsommarfirande för er i år?? Puss!!

Anonym sa...

Åhh, jaaa! Den är så himla skön! Det vart en mörkbrun/svart.