tisdag, maj 22, 2007

Min födelsedag.

Idag har jag blivit ett år äldre. Ingen större förändring förutom en utbytt siffra i protokollet. Ett litet kliv närmare det som kallas vuxen. Åldersnojan, som infinner sig vissa dagar, har till min glädje lyst med sin frånvaro idag. Egentligen är jag inte speciellt gammal och jag känner mig definitivt inte gammal så jag vet inte riktigt var den där nojan kommer ifrån. Kanske är det inte själva åldern i sig som ligger bakom nojan utan det kommande vuxenlivet. Kommande vuxenlivet är kanske inte rätt ordval då jag med min ålder säkerligen redan räknas som vuxen.

Nåja, dagen började med att jag och Chris skulle upp tidigt i ottan. Friidrottsdag stod på schemat varvid matsäcken packades i liksom regnkläder och resultatlistan för klassen. Väl på skolan samlade jag ihop min klass och började gå till idrottsplatsen. Lättare sagt än gjort att få pli på en skara pubertetselever och till råga på allt även korsa E4:an. Väl på plats började min klass med längdhopp och därefter löste grenarna av varandra och dagen slutade sex timmar senare med fyra mer eller mindre borttappade elever på väg tillbaka till skolan. Det blev hemringning till föräldrarna för att ta reda på om eleverna kommit tillrätta. Lyckligt slut tack och lov. Inte lätt att hålla ordning på sju klasser direkt.

Innan jag gick från jobbet passade jag på att titta in hos Chris på fritids. Småttisarna satt och spelade finns i sjön och andra kortspel. Chris fick sex- och sjuåringarna att sjunga "Ja må hon leva" för mig och ett barn trodde jag fyllde 70 (!) år. Haha.
Väl hemma somnade jag i sängen en stund, helt utmattad. Vaknade ett litet tag senare av Chris som gav mig blommor och tårta. Därefter har dagen varvats med telefongratulationer, sms-gratulationer och grattiskort. Tack allihopa för uppvaktingen!

Imorgon fyller herr Linné år. Han får massor med blommor planterade överallt, besök av Japans kejsare och kejsarinna och istället för röda mattan har Uppsala pyntat gågatan med riktigt gräs på en sträcka av 500 meter. Jag och Chris var nere och kikade på gräset nu ikväll. Sikken matta alltså. Var är min gröna matta?

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS sötis :) *puss puss puss*