måndag, juni 04, 2007

Min vecka nr 22.

Efter en händelserik och varierande vecka på jobbet bar det i fredags iväg med tåg till Mora. Våra bokade 2:a-klassbiljetter visade sig vara 1:a-klassbiljetter. Tack och bock! Väl hemma i Mora på kvällen bjöds det på god hemlagad mat och efteråt for vi iväg till Anders nya lägenhet på Tuvan. Medan jag kämpade för att hålla ögonen öppna spelade killarna ett parti poker.
På lördagen blev det en runda på stan vilket avslutades med en glass. I staden Mora stänger affärerna klockan 14 en lördag vilket kan jämföras med klockan 17 här i Uppsala. Galet stressigt blev det på slutet och inte en endaste liten sak hann köpas då tiden rann iväg. Eller bror min köpte en taklampa till vardagsrummet, hemtelefon och ett fruktfat så en av oss blev några prylar rikare iaf. Kvällen bjöd på filmen Next och massor med godis och snacks.
Söndagen var lika solig och varm som lördagen och jag hjälpte pappa att tvätta bilarna medan killarna slappade i varsinn solstol. Jag sprutade ner killarna med vattenslangen varvid Anders hämtade två stora vattengevär och vattenkriget var ett faktum. Slangen på mitt vapen vek sig och jag fick fly fältet springandes nerför gatan med Chris efter mig. Men jag gav inte upp utan vågade mig tillbaka till slangen och krigsfältet och gav igen. Efter fika hos Anders bar det åter iväg till Uppsala. En mycket trevlig helg!


Nu bär det av till Mora. Überonyttig proviant köptes.


Anders har en stor TV. Nemo gillar gräslökens skugga.


Anders trixar lite på brädan medan jag tvättar hans bil.

Såhär trött blir man då man ätit god mat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du också från Mora?

Ja jag kommer ju iaf tacka ja till en kurs på hela 12% fart som är åp 7,5 poäng tror jag...haha ;) Sen kommer jag försöka söka lite extrajobb och hoppas på det bästa annars blir det lite kris tror jag :) Mina sommarjobb pengar kommer nämligen gå till annat. Men min mamma säger "det ordnar sig" så jag får väl tro på henne då ;)

Anonym sa...

Jag blir högstadielärare i Religion, Idrott, Svenska & Historia. Du då? :)

Anonym sa...

Ha ha alltid lika najs med vattenkrig :P

Vi har inte riktigt planerat klart sommarsemestern ännu, men ska åka neråt i landet och semestra iaf :)

Vad ska du jobba med på Gotland då? :) *Puss puss sötis*