söndag, juni 10, 2007

Hennes födelsedag.

Igår, lördag, åkte Chris och jag till Stockholm för att fira Christoffers mormor då hon fyllde hela 90 år. Chris mamma hade ordnat ett supermysigt ställe på Vaxholm dit hela släkten kom och det bjöds på förrätt, varmrätt samt bull- och kakbuffé. För en gångs skull kunde jag luta mig tillbaka och slippa känna mig krånglig och bökig som vegetarian då all mat var helt vegetarisk. Menyn var inspirerad från Provance och var riktigt spännande. Förrätten var en soppa och två olika sortes bröd, varmrätten bestod av olika paj-snittar, grillad broccoli samt sallad och efterrätten bjöd på limekaka, chokladrutor, kanel- och vaniljbullar samt nötkaka. Jag såg ut att vara halvvägs genom en graviditet då jag var klar.
Tre timmar senare, efter att ha sagt hej och hejdå till ett 30-tal släktingar och glömt bort namnet på typ alla utom två, åkte vi tillbaka till Täby. Innan vi åkte med tåget tillbaka till Uppsala umgicks vi lite med Chris föräldrar och hans underbara kisse Kaktus och dagen avslutades med en lätt middag tillsammans ute på altanen. Svalt och skönt, men framförallt gott. Annat mot var tåget hem var.Väl hemma tittade vi på några avsnitt av Project Runway och sedan somnade vi helt utmattade. En riktig toppenlördag!

Såhär mysigt såg det ut där vi hade 90-årsfest.














Chris och det mysiga stället. Chris och hans syster samt födelsedagsbarnet.












Fin utsikt har vi också. Chris visar sig från sin bästa sida.


Kaktus.

Inga kommentarer: