söndag, juni 10, 2007

Mitt fenomenala fredagsslut.

På fredagen slutade jag jobbet tidigt och var hemma redan klockan 12. Det fanns inte mycket annat att göra än att packa ner filt, vatten, bok, mobil, frukt och grekisk sallad i en väska och bege sig till parken för att löka. En olidlig värme och lite fläktande vind var det inte tal om. Staden fullkomligt kokade av såväl värme som studenter som åkte runt på diverse flak och tutade i ett. Jag valde en strategiskt avskiljd plats i parken långt från allt ljud och var åter hemma runt 16-snåret då Chris slutade. Jag fick med mig grabben en sväng på stan i ett fortsatt försök att hitta "den lilla svarta" i kjolväg. I ett desperat försök gick jag in på Gina tricot vilket jag aldrig gör annars då jag avskyr detta huller om buller och stökiga koncept. Avskyr stökiga klädbutiker! Nåväl, det hela slutade med att jag provade några svarta kjolar och hittade en som var bra både prismässigt och sitta-på-sandras-stjärt-mässigt. Jag slog till!
Efter en runda på stan vände vi åter hem en snabbis. Sedan drog Chris på gym medan jag hämtade ut ett paket med beställda böcker vi tänkt läsa nu i sommar när vi är på Gotland. Kvällen slutade på ett fenomenalt sätt! Satt och snackade med min vän Andréa på msn och vi började prata om midsommar. Det hela slutade med att Andréa bokade båtbiljetter till Gotland och jag ska nu äntligen få träffa denna underbara kvinna! Så jag har längtat!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha...ja jag är ju rätt underbar..=P Kul att nån tycker så!=) Du är underbar du med o det ska bli skitkul rent ut sagt!!! Puss!