torsdag, juni 14, 2007

Våran sommar.

Det börjar närma sig nu. På lördag kväll åker jag och Christoffer med färjan till Gotland. Underbara Gotland! I två månader ska vi vara där och njuta. Visserligen ska vi jobba hela sommaren men jobbet vi har är det bästa man kan tänka sig så det känns inte som att sommaren blir förstörd med en massa jobb. Om vi jobbar som förra sommaren kommer vi jobba fyra dagar, vara lediga två dagar osv hela sommaren. Inga kvällar jobbar man heller så det är kanon! Hoppas på lika bra väder som förra året. Då regnade det sammanlagt tre timmar på hela sommaren. Och nej, vi hade alltså inte en grön gräsmatta om jag sägen så.

Dagen har ägnats åt att tvätta och städa samt att jag inhandlat sånt som behövs inför Gotland. Imorgon blir det fortsättning på tvätten plus att det är dax att börja packa allt som ska med. Och det är inte lite saker. Alla kläder, växter, alkohol, katt, cykel, dvd-boxarna, böcker, tv... Det är tur bilen är stor!

På onsdag kväll kommer Östen och hans fjälla till oss på Gotland för att fira midsommar och på torsdag kväll kommer även Andréa för att göra oss sällskap i några dagar. Det kommer bli superkul! I början på juni kommer mamma och pappa och hälsar på en vecka också och senare på sommaren dyker nog Lotta och Kristin upp. Sen får vi se om det dyker upp fler kända ansikten. Det är alltid roligt om så händer.

Jag får se hur ofta jag har möjlighet att uppdatera bloggen. Det kryllar inte direkt av internetuppkopplingar i byn. Men när de väl fixar datorn på jobbet kan jag iaf skriva. Jag får se hur det blir med bilder. Ska jobba på det. Så, händer det inte så mycket på bloggen på ett tag nu så beror det troligtvis på att jag njuter av Gotland. I två underbara månader!

Här jobbar vi!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi ja riktigt skönt att vara långledig i helgen och vädret verkar juh bli fint igen som tur är :) Så himla skönt med sommar o sol :P

på midsommar kommer jag först fira med familjen, ska blir riktigt mys! Sen blir det nog att fira med vänner o så på kvällen på midsommardagen :)

Vilket härligt ställe att jobba på, ser riktigt mysigt ut :)
Hunnit packat och fixat allt du ska nu?! :P Puss puss

Anonym sa...

Oh vad jag längtar!=) Ska bli så skoj!!!! Jag måste nog börja planera lite packning jag med! Ser väldigt fint ut där på jobbet!!=) Inte som en annans..haha..

Anonym sa...

I sommar har jag tagit ut tre veckors semester, v.29,30 och 31 sen så är jag "långledig" över helgen varann helg, vilket är skönt så man hinner iväg och göra lite saker =P Hur gick det med packning och allt nu då? Är ni framme på Gotland?! =) Hoppas att ni har det galet skönt nu iaf =P
Puss puss

Anonym sa...

Nu vill jag ha en uppdatering sötis ;) PUSS

Anonym sa...

Oj skrev fel webbsida :P