onsdag, februari 07, 2007

Mina efterforskningar.

För ett tag sedan, under min tid som nybliven blogg-i-bloggare hos Kris, skrev jag ner en del tankar och funderingar jag hade om ditt och datt. Nu har jag gjort en del efterforskningar beträffande en av dessa funderingar. Efter att i flera år (ja jag vågar nog påstå det) gått runt och grubblat och frågat vänner till höger och vänster om denna sak slog jag äntligen slag i saken och tog tjuren vid hornen. Aldrig mer, nej aldrig mer, ska jag behöva fundera över vad Claes af Geijerstam och Göran Fristorp menade med textraden "dina bröst är som svalor som häckar" i låten Sommar'n som aldrig säger nej som de gick och vann den svenska melodifestivalen med år 1973 (och en hejdundrandes bra femteplats i ESC).
Det visade sig att Clibbericlabbe hade en finfin hemsida som jag gick in på och jag klickade mig givetvis vidare till länken "kontakt" på sidan och plitade ner ett mail till självaste Clabbe. Och vips, dagen efter ligger det ett mail i min inbox från Clabbe med svar på min fråga.
Jag citerar:"Textförfattaren ville visa på likheten mellan vackert rundade svalbon under taknockarna och det runda kvinnobröstet "Dina bröst är som svalbon" ...typ....Poesi"

Ja, svårare än så var det tydligen inte. Tack Claes.

Clabbe, sikken jäkla kille!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Idag har jag paraglidat minsann, shit va modigt va?! sa himla tufft var det a sen fragade han om jag ville gora aerobics, Ja visst sa jag sa da borjade vi svanga som fasen a sen gick det SKITFORT runt runt runt a det var saaaaaaaaaaa harligt!! sen madde jag lite mysko i magen pa resten av nedvagen:-) Imorgon ska vi aka riverrafting a nasta dag blir det langtur pa hastryggen, shit ska man kalla det har semester? Puss