söndag, februari 04, 2007

Min vecka nr 5.

Jag har lärt mig en del saker under veckan som gått. Saker jag förmodar att jag kommer ha stor nytta av i framtiden och jag tänkte nu dela med mig av mina lärdomar.

Lärdom ett fick jag då jag hämtade posten i början på veckan. Ur posthögen jag höll i handen ramlade ett kort ner på stengolvet i trapphuset. Ett fint litet kort med underbart vatten och en fin liten båt som motiv. Jaha, har brevbäraren klantat sig nu igen, tänkte jag och plockade upp kortet. Då såg jag att det var från Dominikanska Republiken och vips så trillade polletten ner. Min kompis Andréa var nämligen där för ett bra tag sen, närmare bestämt i början på november-06.

Den andra lärdomen utspelade sig egentligen under hela veckan och startade redan i söndags. Lampan för vi-har-slut-på-toapapper lyste illrött här hemma och det ordinarie toapapperet var slut på affären varvid ett nytt införskaffades med fasa. Ett jävla skitpapper (fyndigt va!) rent ut sagt! En rulle räckte en dag.

Om jag inte missminner mig så var det i torsdags lärdom nummer tre kom till. Jag o Chris satt och åt middag då jag skulle skrapa ur de sista dropparna av bearaisesåsen ur kastrullen. Jag vet inte hur det gick till men plötsligt satt jag där med bearnaisesås över hela mig, golvet och väggen! Tur att man har egen tvättmaskin i sånna lägen.

Summa summarum är alltså:
1. Skaffa aldrig en brevkompis från Dominikanska Republiken om du vill ha brev ofta.
2. Det är bra med toarullar som varar längre än en dag.
3. Bli aldrig för girig när det gäller bearnaisesås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rackarns så skoj att du skaffat dig en blogg tjejen! Länkar dig på direkten! Kram!

Anonym sa...

Hej fröken kotte! Fantastiskt det här med blogg visst är det? Det är en stor ynnest att få va länkad på din sida. Synd bara att om man ska skriva inlägg hos mig måste man skicka det i vanligt brev, per post. Men jag väntar ivrigt vid lådan! possposs ps. jag har också ätit bearneise idag, vad är oddsen?? ds.

Unknown sa...

Hallå Sandra! Allt bra eller?
Nu har vi slitit och kämpat i studion och äntligen har vår nya EP blivit klar, underverket kan höras på http//www.myspace.com/winchesterpump

Anonym sa...

Hola senorita! Var visst så man sa på Dominikanska...knappt jag kommer ihåg det nu såhär långt efteråt, tur du lägger ut kortet här så jag iaf fick en chans å komma ihåg hur det såg ut!!!!=P
Bara så du vet när du hör ryktet:....min egna blogg är nu nääääära....
KRAM!