söndag, februari 18, 2007

Min vecka nr 7.

Veckans väder har fått mig att längta till sommaren allt mer. Sommaren på Gotland är underbar. Jag längar efter värme, solsken på huden, bad i havet, jobbet på Katthamra Gård, vårat mysiga hus, solnedgångarna på kvällarna, alla färska grönsaker hos den lokala grönsakshandlaren som bidrar till många goda måltider, bio på landet där man måste ta med sig egen kudde att sitta på till de annars så hårda stolarna och med paus i filmerna då det bara finns en projektor, alla bräkande får, Wallins café där en fika för fyra kostar mindre än en rak hundring, tandemcykling runt i byn, självplock av jordgubbar till frukost, loppisar och aktioner upp till öronen, spela kubb och minigolf och att sova i den sköna solstolen på kalkstensplattorna på gården. Jag skulle göra vad som helst för att få sommar nu.

4 kommentarer:

Kris sa...

Shiiit va fint vi hade det. Boka in mig i sommar också. Jag har bett om semester v 30-33 så nån gång då kommer jag med mina klättergrejjor och badbyxor i högsta hugg!


pouss

Anonym sa...

Vilka härliga minnen det verkar vara!

Anonym sa...

Oh gumman vad du fick mig att längta nu! Ser ut som ni hade det otroligt skoj!
Angående vasan så vet jag att vi pratatde om det för ett tag sen för du sa du inte skulle hem..*gråter* Hade ju velat ha dig där med ju!! Det där med att be Maj om snacks låter bra..haha..om jag nu skulle lyckas ta mig till bryggeribacken vilket jag anser vara högst osannolikt!
Puss gumman!

Unknown sa...

Göttland, härligt! Jag vill också dit i sommar =)