måndag, februari 12, 2007

Min vecka nr 6.

Den här veckan har gått i bakåtsträvarnas tecken. Året är 2007 men veckan som varit har tagit mig tillbaka till stenåldern eller nått vid minst två tillfällen. Låt mig berätta!

För det första: jag ville reda ut det här med röklukten som dagligen slinker in genom vår ventil eftersom jag anser att en ventil främst är till för att få vanlig frisk luft genom. Därför ringde jag upp fastighetsägaren och undrade hur det stod till gällande tillåtelse av rökning i lägenheten. Gissa om jag höll på att ramla av stolen och skrika typ "va fan säger du kärring?!" när jag fick höra att "det är klart man får röka i sin egen lägenhet". Ok, vilket århundrade lever vi i?


För det andra: jag fick en inbjudan i veckan vilket resulterade i att jag började min jakt på en bra restaurang här i stan. Inte så himla svårt tänker kanske ni men som vegetarian kan det vara lite knivigare att hitta ett shysst ställe. Så jag ringde runt till några restauranger jag spanat in och frågade vad de hade för vegetariska rätter. Ett ställe erbjöd spagetti med riven parmesan (wow! tur man inte gick dit...) och ett annat ställe jag ringde sa: "vi har hummer och scampi". Jo men hej, väldans vegetariskt! Det hela slutade med att vi gick på Bill & Bull vilket jag kan rekommendera big time!

Hummer, tydligen väldigt vegetariskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni hade trevligt tjejen!

Unknown sa...

hallå här är det full fart ser jag, tackar för länken mycket smickrande =)