onsdag, mars 28, 2007

Allas våran vår.

Det är äntligen vår även om jag tror att aprilvädret kan ha någon luring med sig i bakfickan. Jag hade en bad day i måndags då jag verkligen inte var på topp trots att solen gassade och folk på gatan spang runt med glassar i högsta hugg. Att jag hade en bad day då det var underbart väder kändes bara ännu mera skit. Men på tisdagen hade mitt sting kommit åter liksom det fina vädret. En promenad och en glass i solen gjorde susen. Tyvärr fanns inte top hat på kiosken så en cornetto fick fylla tomrummet. Jag såg även min första fjäril. En fin liten citronfjäril. Idag såg jag en hare. Är det ett vårtecken?

Imorgon ska jag färga håret och på fredag ska jag klippa mig. Min frisör har öppnat eget och priset på en klippning har därmed gått ner nästan 200 balubas. Fi fan va bra säger jag bara. Jag ska se om jag kommer ihåg att ta före, mellan och efterkort att lägga ut här. Hmm... hoppas det blir nån förändring att visa upp bara...






Växterna hemma mår prima av vårsolen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm..kom på sen att jag trots allt iaf har en pojkvän. Tror jag. Kanske. Så jag får va positiv.=)
Å du..om haren är ett vårtecken så har vi j-ligt tidig vår här nere för jag har sett både harar å kaniner hela vintern utanför mig.
Å du igen...ni kan väl flytta hit??; )
Puss gumman!