onsdag, mars 07, 2007

Min vecka nr 9.

I fredags ramlade Gittan in hos mig och Chris. Tjejen hade åkt tåg från Göteborg tiiiidigt på morgonen och var nu mer eller minder hemlös ett antal timmar i Uppsala och ville leka. Chris for till jobbet men jag stannade hemma men Gitt. Vi fördrev förmiddagen med att titta på kort och se på videoklipp. Skoj! Sen tränade Gitt på sina Michael Jackson steg och vi tittade på instruktionsfilm över hur man raggar upp någon på tunnelbanan. Steg för steg blev vi instruerade i hur vi skulle gå till väga. På den här sidan kan man lära sig allt!


<--- Gittan
Nettan --->



Efter några timmars degande och segande (bortsett från Gittans dansträning då...) anslöt Emilia. När Chris kom hem bar det iväg på café där även Anbo och Jemthans sammanstrålade i sällskapet. Jag åt en smarrig hallon- och kokospaj. Då vi var mätta och belåtna styrde vi kosan till systemet. Där bytte vi ut Jemthans mot Nettan och korgar fylldes med klirr. Senare på kvällen var det fest hos familjen Båthus. Åsa kände för en makeover och skaffade en ny frisyr. Ska se om jag kan fixa kort på den...

På söndagen var det då dax för Vasaloppet. Två vänner stod laddade och redo med skidor på fötterna och stavarna i högsta hugg varvid jag bänkade mig vid tv:n redan innan starten gick. Lika fantastiskt varje år att se över 15 000 skidåkare komma iväg för att 500 m senare stoppas av inte mindre än två flaskhalsar. Har man inte hunnit käka frukost kan man alltid passa på när man står där och trampar.
Loppet i år var rätt segt och det var inte vidare spännande förrän upploppet. Jag somnade i soffan nån gång före Evertsberg men vaknade till liv igen då täten hade halvmilen kvar. Mitt intresse låg dock på blåbären i loppet och jag spanade förgäves efter Tobias och Andréa utan resultat. Kikade därför på datorn för att kolla hur de låg till i loppet och såg då att Andréa hade brutit men att Tobias hade fint glid och kämpade på ända in i mål. Grattis kusinen, först i släkten! Jag bjuder på blåbärssoppa nästa gång vi ses. Aight?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan, kunde ingen ha lärt mig vid ett tidigare tillfälle att man inte bör lägge armen om en okänd medpassagerare?!?!?... Hade varit nice å ha sluppit den där käftsmällen...haha..
;) ////Fille