onsdag, mars 28, 2007

Min vecka nr 12.

Jag tror jag åkte på min 25-årskris i veckan si sådär två år försent. Eller så var det nån annan kris vad vet jag, jag är ingen krisexpert. Det var en kort men intensiv kris som innebar att jag funderade massor över min framtid. Tankar som om och när man ska skaffa barn och eventuellt bröllop virvlade runt i mitt huvud utan vidare resultat. Lite panik infann sig men den är borta nu tack och lov. Ibland vill man så gärna hitta en rewind-knapp och spola tillbaka några år för att slippa den här åldernojekrisen. Fan!
Mitt uppe i mina funderingar frågade jag Chris vad som egentligen borde komma först av barn och bröllop eftersom jag inte hade någon aning. Det hade inte han heller. Jag har nu kommit över min lilla kris men den dyker nog upp snart igen. Kanske som en för tidig 30-årskris. Hur ska man veta när det är dax för saker och ting att hända? Finns det någon instruktionsbok alternativt manual på ett bra upplägg för detta? Det kan vara bra att ha tillhands ifall krisen kommer tillbaka.

Framåt helgen var jag gamla vanliga Sandra igen och fästmannen och jag gick på bio. Vi såg The number 23 med Jim Carrey. Vi tyckte båda att filmen var väligt bra och var nöjda över att se Carrey i en roll som han vanligtvis inte brukar göra. Jag rekommenderar denna film big time!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avskyr ålderskriser. Tänk om man kunde låta bli att få dem på nåt vis! Hoppas vi slipper nya sånna på vääääldigt länge. Puss på nosen!

Anonym sa...

Ohh vilka åldersproblem...har min noja med jämna mellanrum med. Tänk hur jag har det som inte ens har en seriös å trevlig pojkvän att planera min framtid med...shit alltså. Å ingen utbildning...*suck* Å kan man få barn? Borde man försöka innan 30? Eller ska man bara vänta till det blir bra?? Jag menar, jag tänker ju inte få ett barn innan jag träffat nån som jag verkligen vill ha det med..gudars vad gammal jag kommer bli. NU har JAG ångest.; ) PUSS!