fredag, april 20, 2007

Vårat smarta drag.

Idag tog vädret i Uppsala en helomvändning. Från att i helgen ha varit 25 grader varmt och strålande sol, vilket resulterat i lite färg på kroppen, blev det idag oroväckande mörkt på himlen och rätt va det var började det åska, blixtra och extremhagla. Chris och jag befann oss då på en invigning av en ny galleria här i Uppsala med en kopp te och en muffins i högsta hugg. Tack och lov hade vi varit smarta nog att ta med ett paraply vilket kom väl till pass då vi skulle iväg och handla efteråt. Måste jag säga att det är sjukt skönt att bo mitt i stan vid tillfällen som dessa?!
Imorgon kommer lillebror hit och stannar över helgen. Det ska bli roligt. Antar att jag kommer behöva göra Uppsala ungefär tusentvå gånger men det gör jag så gärna... Nya butiker och gallerior ploppar upp som små svampar här i stan. Me like!
Nu fick jag en plötslig känsla av hunger i min mage...

Se så kul man kan ha med lite hagel!

Inga kommentarer: