måndag, april 23, 2007

Min vecka nr 16.

I fredags kom min bror Anders hit och hälsade på. När Chris kom hem gjorde vi stan. Och vi var inte sämre än att vi hamnade i den nyöppnade gallerian och återigen tog oss en muffins och en kopp te. Det var ju så himla billigt och gott! Efter en runda på stan hyrde vi film och köpte hem pizza och kebabrulle. Innan vi startade filmen tittade vi lite på Talang 2007 och efteråt hade Chris sin egen Talang 2007-tävling. Jag och Anders låg som dubbelvikta i soffan och tårarna rann.

Lördagen bjöd även den på en runda på stan. Det var kallt som satan ute och blåste storm så vinterjackan gjorde comeback för säsongen. När vi närmade oss Linnés café för en mycket efterlängtad fika/sen lunch var vi tvugna att gå i skuggan och temperaturen där kunde säkerligen jämföras med hur det vore att stå naken på en blåsig Åreskuta. Hsh jag tog en stoooor grekisk sallad och blev mätt och belåten. På kvällen, efter en mycket god hemlagad middag, vankades biobesök. Hot fuzz var bokad. Funny! På vägen ut från salongen träffade vi Melander och Moa som tydligen sett samma föreställning. Vi kilade hem och fortsatte kvällen med att softa i soffan. Anders fixade lite på våran data och vi började så på The departed men Anders somnade och vi bröt filmvisningen för kvällen.

Söndagen var mest slapp och skön. Ingen shopping to do. Vinkade av Anders vid tåget framåt kvällen och vips så var ännu en helg förbi. Himla roligt hade vi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så trevligt ni måste haft det, får nog ta mig till Uppsala å äta Grek-Sallad. Min stora feta grekiska sallad, sett den filmen?=P
PUSS!

Anonym sa...

Tackar o bockar för en mycket trevlig helg. Nästa gång får ni komma o hälsa på mig i min nya lya :)

Hi, my name is Borat..I like sex...it's niiiice :)

//Baron Bryggan